ILYEN VOLT: A VELENCEI INGÓKÖVES TÚRÁNK
Első idei családi túránk remekül sikerült. Ősszel megismételjük! A gyerekek számára is ideális 10 km-es távon rengeteg a látnivaló, kevés fáradtsággal lépten-nyomon más-más természeti forma ragadja meg a figyelmet.
2019. április 15. 21:14 | CÍMKÉK: #Pákozd #Sukoró #ingókö #Kocka kő #arborétum #vadaspark #szúnyog

Rövid mezőnátvágós gyaloglás után máris zegzugos, szűk ösvényes karsztbokorerdőben találtuk magunkat.

A Kis Cipó kőcsoporthoz a Gránit tanösvény zöld levél jelzése vezet. Itt a bokrok között számos további kisebb-nagyobb kő hever, melyek alig emelkednek ki a bokrok közül, mégis felfedik a Velencei hegység platójának jellegzetes szerkezetét. A fotózkodást már itt elkezdtük, pedig a nagyobb kövek még hátra voltak.
A Pandúr-kőhöz rövid meredek úton kapaszkodtunk fel. Ez a legtöbb darabból álló kőszobor. Az esősnek ígérkező időjárás meggondolta magát, és mire innen tovább indultunk, már a nap is kisütött.

A Kocka kőnél tartottuk a nagy ebédszünetet és a fűbenheverős tavasznak örülős lazulást. Épp ebben a félórában nem járt erre senki. Bár mindenki szétszéledt kis csoportokba az ismerőseikkel, mégis valahogy érezhetően együtt is volt a csapat. Pedig alig 3 órája ismertük egymást.

Szendvicseinkkel a hasunkban az Oroszlánkő mellett lábujjhegyen osontuk el, mert következő célunk a Pogány kő volt, ahonnan mesés körpanoráma nyílik a Velencei-tóra és az egész Velencei-hegységre. Ezek a kövek kisebbek és töredezettebbek, könnyebb felmászni rájuk. Meg is tettük! És állítom, hogy ha a túrázók közül eddig valaki nem kedvelte volna a sziklákat, ezután biztosan imádni fogja

Mivel sokat időztünk itt is, visszafele megállás nélkül gyalogoltuk le a maradék 5-6 kilométert. Néhányan itt elköszöntek, a többiek pedig elgyalogoltunk a Pákozd-Sukorói Arborétum és Vadasparkba. Ezen a helyen sokkal több időt is el lehetne tölteni, nekünk másfél óra jutott, immár ragyogó tavaszi napsütésben.

Galériához klikk a képre!

Innen tovább gyalogoltunk a Szúnyogszigetre az aznap nyitó Halászcsárdába, ami méltó lezárása volt a napnak. A nagyobb távú túrák mellett kellenek ezek a kényelmes tempójúak is. Sokkal több idő jut ismerkedésre, beszélgetésre, és ezek is legalább annyira kikapcsoló és töltő hatásúak. Néhányan a kikötőig is kisétáltunk, ahol a Szúnyogkalauz táblán a következő kedves mondatot találtuk: Köszöntjük önkéntes véradóinkat a Szúnyog-szigeten!

A túrán 17 fő járta végig a 10 km-es túrát, 14-en az arborétumot.