Pádisra nincsenek szavak
Szavak helyett beszéljen ez a videó, amiben összefoglaltuk azt a rengeteg csodát, amit az Erdélyi-szigethegységben és ezen belül Pádison átéltünk.
2019. június 20. 10:41 | CÍMKÉK: #erdély #bihar #pádis #csodavár #galbena-szoros

A videót Asztalos Edit készítette

Felsorolhatatlanul sok szépet láttunk, de hogy néhányat említsünk, megmásztuk a Szeglet-havast, alászálltunk az Aragyásza-barlangon keresztül a Szamos-bazár szikla szorosába, amit egy pár évvel ezelőtti vihar rendesen romba döntött. Órákat másztunk a kidőlt fákon át.

Lemásztunk a Csodavár, avagy Ponori-vár jól ismert formájú és Európában a legmagasabb, 73 méter magas sziklabejáratához, majd egy másik lejáratnál arcunkon éreztük a "sárkány lehelletét", amely a barlangból kiáramló hűvös pára formált meg. Aztán szelídebb helyeken is jártunk és az erdő csendjében meglátogattuk a Porcika-zsombolyt, hogy aztán ismét alászállva meghódítsuk a Sárga-Körös forrásvidékét jelentő Galbena-szorost is. Utunk a rohanó patak felett húzódó láncokon vitt, többször a vízbe is ért lábunk, senki nem maradt szárazon. Végül pedig következhetett a kihagyhatatlan Eszkimó-jégbarlang és a csodás Galbena-szirt, ahonnan messze beláttuk a Pádis völgyeit.

Vigyázat, az aláfestő zene annyira fülbemászó, hogy mi már napok óta ezt dúdoljuk, hiába nyomtuk párna alá a fejünket, semmi nem segít!