Ilyen volt: A 2 napos nemzeti parkos túránk a Mecsekben
Biztos, hogy nem azért akart ránk szakadni az ég, mert tizenhárman indultunk neki a túrának! De ránk akart szakadni! Viszont nem hagytuk magunkat, így össze-vissza keverve a programokat és az útvonalat sikeresen bejártunk mindent amit szerettünk volna! Nem maradtak ki a Babás-szerkövek, a Zsongor-kő, a Jakab-hegyi kolostor földvárastól, az Abaligeti cseppkőbarlang, sőt a Sás-völgy mókus házastól, és a Nyáras völgyi-források sem. Egyik nap 22, másik nap 10 km-t gyalogolva meghódítottuk a Mecsek nyugati végeit is.
2019. július 19. 20:37 | CÍMKÉK: #Mecsek #Jakab-hegy #Abaliget #Zsongor-kő #kolostor

Mivel sokat kellett utazni, és ezt nem jó szombatra hagyni, már péntek este landolt a csapat Abaligeten. Ki a turistaházban, ki a kempingben kedv és vérmérséklet szerint. Persze sötétben érkeztünk elég későn, így közösségi élet nem nagyon alakult ki, inkább csak a gyors sátor felhúzás és a szunya.

Reggel aztán elég kellemes vékony felhők között bujkáló napsütés mellett készülődtünk. A kempingből egy 10 km-es autózás várt ránk a túra rajtpontjába Hetvehelyre. A kis késit, kis késéssel össze is jött a csapat, és a jókedvű társaság nekiindult a Sás-völgy hosszan aszfaltos ösvényének.

A nap még mindig kellemesen bujkált, így nem gondoltunk semmi rosszra, bár Ancs közölte, hogy Ő egész napos égi áldásra készül az időjárás jelentés alapján és a lelkét felvértezte a bőrig ázásra. Még mindig nem gondoltunk semmi rosszra…..

Közben elértük a Mókus vendégházat és erdei iskolát, amit eredetileg szállásnak szemeltünk ki a túrára, és amelyet nem kaptunk meg mert telt-házas volt. Bambán bámultuk az üresen tátongó épületet a berácsozott ajtókkal. Na de oda se neki, haladtunk tovább és az erdős részre érve lassan emelkedni kezdtünk a Jakab-hegy oldalában. Még mindig nem gondoltunk semmi rosszra…..

Némi emelkedés után megérkeztünk a Petőcz-pusztai nyeregbe az út szélén álló kedves kis haranglábhoz. A piros túraútvonal bélyegzőjét a túrajelentés írók bestemplizték, és közben aggódva lestük a brutál fekete felhőt, amely tőlünk északnyugatra kerekedett a horizontra, és amit eddig a fák takarásától nem nagyon láttunk. Egy kicsit gondoltunk már a rosszra is, de elhessegettük…..

Irány a Jakab-hegy déli fala, meredek kitett hegyoldal sok szép sziklával éppen ideális villámló zivatarban ott bóklászni. Nyomtuk az ipart felfelé. A következő erdei kereszteződésnél bedörrent mögöttünk az ég. Gyors térkép- és esély vizsgálat után arra jutottunk, hogy célozzuk meg azt az ösvényt, amely éppen félút felé megy a Jakab-hegy és a szállásunk azaz Abaliget közé, és amikor az elágazáshoz érünk meg hányjuk-vetjük, hogy fölfelé vagy lefelé haladjunk. A semmi rosszra már nagyon akartunk gondolni…..

El sem értük az elágazást, amikor megjött az eső. Szerencsére nem volt özönvíz szerű, és a villámlás se folytatódott, de azért szépen esegetett, így magunkra öltve az esőkabátokat – semmi rosszra nem gondolva – elindultunk lefelé a hegyről Abaliget irányában. Kis ázással sikerült megérkezni a kempingbe, ahol be is vettük magunkat a büfé eső védett teraszára, és örvendünk vala, hogy megúsztuk. Némi program tervezés következett és abban maradtunk, hogy a Jakab-hegy csodás kilátását másnap tesszük be a programba, és az elvonuló esőt elengedve új ösvényre lépünk. A csapat egyik fele a barlangot célozta, a másik fele pedig nekiindult a második napra tervezett Nyáras-völgyi rövid túrának, hogy Hetvehelyről visszaszerezzük az ott hagyott kocsikat.

Az út első része az Abaligeti denevér tanösvényen kezdődött, amely sajnos eléggé elhagyatott állapotban van, több helyen megtúrták a vaddisznók, kissé benőtte a gaz, de aztán az erdőt elhagyva a dombtetőn egy csodálatos virágos mezőt leltünk pazar kilátással Abaligetre.

A gomolyfelhők tarkította égbolt alatt igazán meseszerű volt az egész, rögtön láttuk, hogy érdemes volt tovább jönni. Egy jó darabon a mezőkön sétálva lassan leereszkedtünk a Nyáras-völgybe és egy régen aszfaltozott, de most már teljesen elmorzsolódott szekérúton haladtunk tovább nyugodt erdei környezetben.

A völgyben meglátogattuk a Nyáras-forrást és a mellette álló bivak házat és egy jót pihentünk a padokon, aztán a túrát befejezve elértük az autókat és visszamentünk Abaligetre. Hosszú, büfézős, éjszakába nyúló beszélgetéssel zártuk a napot.

Vasárnap reggel újult erővel vetettük magunkat a kalandokba. A tábort hátra hagyva autó konvojba rendeződve felmentünk a Jakab-hegy és a Tubes között nyeregbe, ahonnan ismételt csúcstámadást kíséreltünk meg a Jakab-hegy bevételére. Ezúttal sikerrel koronázva a küldetést a kék kereszten jutottunk fel a tetőre, és körbejártuk a kolostor romjait.

Galériához klikk a képre!

Kis heverés és fotózkodás után elindultunk a babás szerköveket felkeresni ezek sziklatornyok a hegy déli oldalán. Eredetük igen érdekes, a mondák szerint a Kővágószőlősről a kolostorba igyekvő két egymást elkerülni nem tudó nászmenet vált itt kővé, persze inkább az eróziós folyamatok tekinthetők ludasnak. Akár csak a Matyi…

A vállalkozásnak viszont volt egy kis nehézsége is, az a röpke 100 méter szint, amit az oda vezető 400 méteres úton kellett leküzdeni, először lefelé, aztán utána visszafelé is, mivel körtúrán voltunk vagy mi.

Azt kell mondjam, igen nagyon megérte a fáradtságot, mesébe illő sziklák gyönyörű kilátással a Dráva völgyére. Az emelkedőt vissza mászva kinéztünk a Zsongor-kő ormára is, és a panorámával csak lassan betelve szépen visszatértünk a parkolóba.

A társaság egyik fele csülök csárdával a másik fele Abaligeti babgulyással és sátorbontást megelőző henyéléssel fejezte be a túrát. A következőre neked is jönnöd kell!

Tamás a Nyáry

Kommentek

Túramozgalmak Equinox módra / Pilisi Vándorlás 7.