A Pilis Vááááááándorai
Bronzvasárnap heten gyűltünk össze Pilimaróton, hogy sétáljunk egy utolsót ebben a túrasorozatban. Az időjárás – rácáfolva az elmúlt napokra – velünk volt, már reggel finoman simogatott a napocska.
2019. december 16. 9:02 | CÍMKÉK: #

Könnyeden beszélgetve indultunk ki a településről, hogy aztán másfél kilométer múlva nekikezdjünk az első emelkedőnek. Itt már lekerült egy réteg ruha mindenkiről. Hosszasan emelkedtünk, élvezve a napsütést, friss levegőt és az itt-ott megmaradt hófoltokat. Láttuk az erdei állatok nyomát is.

Az emelkedő tetején, bár ez ma csak az első volt, előkerült a hátizsákból az Equinox Mikulás ajándéka, egy kis csoki formájában. Az első szusszanás után jött a fekete leves is, az ereszkedés a sáros, csúszós talajon.

A Majális-forráshoz szerencsére esés nélkül ért le mindenki, s jutalmul aki akart, tölthetett némi ízletes italt.

A Búbánatvölgybe érve láttuk a környék magaslatait, például a Szamár-hegyet, Hosszú-hegyet és a mai csúcspontunkat, a Vaskaput is. Ez utóbbi meghódítása előtt – felkészülve a hosszú és csúszós emelkedőre – terápiás lósimogatásba fogtunk némi elemózsia elfogyasztása mellett.

A pihenő mindenkinek jót tett, egy szuszra értünk fel a mai etap legmagasabb pontjára. Innen belátni az egész várost, szépen kivehető a Bazilika, a Dunába torkolló Garam, és a szlovákiai Burda-hegység is. Az elmaradhatatlan csoportkép után kecske simogatást iktattunk be – ismét terápiás jelleggel - majd egy órácskára beültünk melegedni, töltekezni az 1914-ben épület Brilli Gyula menedékházba.

Galériához klikk a képre!

Hasunkat megtöltve kezdtük meg az ereszkedést Esztergom felé. Sokszor igen remek kilátásban volt részünk, kicsit elbóklásztunk a Hármas-sziklának nevezett képződmények között, végigsétáltunk a pincesoron, majd végül a Vasútállomáson fejeztük be a mai túrát és a Pilisi Vándorlás túrasorozatot is.

Május 1. óta kb 170km-t gyalogoltunk, megmásztunk 5500m szintet, a 9+1 túra összlétszáma 168 fő volt. Dorogról indulva egy szép nagy kitérővel eljutottunk Esztergomba, érintve a Pilis és a Visegrádi-hegység nevezetes pontjait. Voltunk sokan és voltunk kevesen. Többségében remek időt fogtunk ki, csak az egyik túrán szemerkélt az eső. Elfogyott fejenként és túránként kb. 2,5 liter víz, összesen 420 liter. Ennek legalább a felét ki is izzadtuk. Megszámlálhatatlan szendvics és csokoládé fogyott. A közösségi közlekedést fellendítettük a környéken.

A Pilisi Vándorlás túramozgalom összes pecsétét hárman gyűjtöttük össze a sorozat alatt, a többieknek van még mit pótolni. Szerencsére és nagy örömömre erre többen készültök is.
Nagyon köszönöm, hogy ennyien engem, minket választottatok. Nagyon fog hiányozni a Pilisi Vándorlás.