Végre újra Sabar bortúra
Egy rekkenően meleg hétvégével törtük meg a nagy lezárást, és végre ismét bebarangolhattuk a Balaton-felvidék tanúhegyeit a Sabar borházzal közösen szervezett Equinox - Sabar bortúrán!
2021. június 20. 20:49 | CÍMKÉK: #sabar #tanuhegyek #balaton #felvidek #vulkantura

Hagyománnyá váló húsvéti hétvégénket idén ismét el kellett halasztani, de hála az égnek, nem túl sok időre! Végre ismét együtt lehettünk a Sabar borház teraszán, nézhettük a naplementét, finom étkek és mesés borok kíséretében élvezhettük egymás társaságát, és persze nap közben bekirándultuk a környéket, a meleg ellenére meghódítottunk néhány tanúhegyet, ahová sokadszorra is olyan élmény volt felkapaszkodni, mintha most jutottunk volna fel életünkben először.

Pénteken délután verődött össze a csapat a pincénél, és tapasztalt rókák módjára, a köszöntő fröccs után azonnal a sátrak felállításával kezdtünk. Árnyas diófák alatt vertünk tábort, és nagy örömmel üdvözöltük egymást. A társaság estére a teraszon egy fincsi borvacsora mellett lehett ismét tanúja egy csodás naplementének, amihez Urbán Edina énekesnő adott koncertet. Ezúton is köszönjük neki, nagyon élveztük!

Galériához klikk a képre!

Szombaton reggel egy kiadós reggeli után nekivágtunk a hegyeknek. A túrás csapat 3 autóval átautózott Káptalantótiból Kisapátiba a Szent-György-hegy lábához. Némi parkolóhely keresés után neki is indultunk a hegyoldalnak és megcéloztuk a Hegymagasi Lengyel kápolnát. Egy rövid pihenő után átsétáltunk az Oroszlános kúthoz, és feltankoltuk vízkészleteinket a hideg forrásból.

Erdősebb terepen emelkedtünk tovább, majd megérkeztünk a Mennyország teraszhoz, vagyis megérkeztünk volna, de sajnos bezárt. Elvitelre azért bárkit kiszolgálnak aki arra vetődik, de sajna a vendéglátás már nem működik. A fokozódó melegben megmásztuk a csúcsot, és elkészült a túra zászlós csoportképe.

A hegy túloldalán már árnyasabb közegben ereszkedtünk le a bazalt orgonához, amelyet felülről és alulról is alaposan megcsodáltunk, közben felfedeztük a távolban látható hegyeket. A Kab-hegyet, a Somlót, sőt még a Sümegi vár is ránk kandikált a messzeségből. Az oszlopok alatt a kulcsosháznál a fák árnyékában tartottunk egy hosszabb pihenőt, ahol néhány lepke is csatlakozott hozzánk.

A hegy lábánál egy jelzetlen ösvényen folytattuk a túrát Gyulakeszi felé, ahol az aljnövényzet egy kissé magas volt, de nem járhatatlan. Kereszteztük a vonat síneket, aztán az Eger-víz patakot is, és némi bozótos caplatás után kikeveredtünk a falu szélén legelésző lovakhoz.

A hőség bekergetett minket a Bak vendéglő teraszára, és nagyszabású limonádé és sör fogyasztást rendeztünk. Kellett is a következő szakasz előtt, hiszen a Csobánc megmászására készültünk. Ami aztán be is következett. A hegy nyugati oldalán felfutó kék jelzésen értük el a csúcsot, de nem volt őszinte a mosolyunk! Rendesen megküzdöttünk a meleggel. A vártól viszont a megszokott őrületes panoráma ismét kompenzálta a viszontagságokat.

A meleg viszont tovább zavart minket a csúcsról, és a délkeleti oldalon kezdtünk ereszkedni. A meredekség itt nagyobb mint a másik oldalon, de azért hamar lejutottunk. Aztán az utolsó szakaszon már húzott minket a közelgő vacsora, ahogy haladtunk Káptalantóti felé. Visszaérkezve egy gyors körrel megszereztük a Kisapátiban hagyott autókat, aztán átadtuk magunkat egy ismét csodás estének, ahol bográcsgulyás csillapította éhünket, és hűs rozé fröccsök oltották szomjunkat. Edina pedig ismét a húrok közé csapott!

A társaság megállapította, hogy a túra nagyon jó volt, de a meleg az rendesen kicsinált mindenkit. Így a vasárnapi programot egy gerilla akcióval módosítottuk. Nem mentünk a Haláp-hegyi tanösvényre, hanem egy ravasz húzással, hajnali 6-kor a nagy meleg előtt nekiiramodtunk és felmásztunk a Tóti-hegyre, ahol csodás tiszta látási viszonyok koronázták meg a reggelt. Megcsodáltuk a teljes körpanorámát, majd oda vissza egy másfél órás sétát abszolválva új élményekkel ültünk le a borház teraszán a reggelihez. Nem bántuk meg a sétát, farkas étvággyal vetettük magunkat a rántottára és a házi eper lekváros kenyerekre.

Kellemes ejtőzés után sátorbontást követtünk el, majd a Liliomkert piacon sétálgatva fejeztük be a túrát. A hazaútról már mindenki maga számoljon be!