Ilyen volt: A medvehagyma Hardcore
A HARDCORE az megvolt. A medvehagyma nem annyira, mert a 10 óra alatt teljesített 36 km nem hagyott időt szedegetni. Pedig egész szőnyegekben kínálgatta magát az út nagy részén.
2019. március 19. 23:14 | CÍMKÉK: #Bakony #medvehagyma #Burok-völgy #Vár-völgy #Thury-vár #

Várpalota vasútállomása egy meglehetősen kietlen hely. Ráadásul kegyetlen meleg van a  váróteremben. Úgy kifűtötték, hogy még nyáron is 40 fok lesz odabent. A forró csokit se kellett túlmelegítenie az automatának. Kívül meg a tábla szerint csak saját felelősségre parkolhatsz. Ezek után mit várjon az ember? Amint összeállt kis csapatunk, húztunk is mint a vadliba Mordor éjfekete földjéről.

A városon keresztül haladva már jobban éreztük magunkat, rögtön ki is derült, honnan kapta a nevét a város: a palota méretű Thury-vár ma is épen áll, számos állandó és időszaki kiállításnak és rendezvénynek ad helyet. Na de erre most nem volt idő, előttünk volt a világ összes kilométere. Nagy léptekkel érkeztünk meg a Vár-völgyi tanösvény első és egyben induló táblájához. Meg is ragadtuk az alkalmat, hogy azonnal eltévedjünk. Neki a domboldalnak, aztán jöhettünk is vissza megkeresni a jelzést. Szerencsére hamar megtaláltuk és már sétálhattunk is befelé a völgybe, amely azonnal arculatot váltott, kétoldalt sziklák kísérték lépteinket.

Galériához klikk a képre!

A piros jelzésről kisvártatva mégis a hegynek iramodtunk és a piros unikum jelzésen megmásztuk a völgy peremére felfutó, jócskán meredek ösvénykét. Tettük ezt azért, mert odafentről szerettük volna megszemlélni a lelátást a szurdokba. Nem kellett csalódni! A kopár, időnként karsztbokorerdőkkel tarkított gerincen bőségesen jutott a kilátásból. Izgalmas kanyargós ösvényen folytattuk a túrát, időnként kinézve a sziklás részeken, míg meg nem bátorodtunk... Vagyis megláttuk Bátorkő várának omladozó tornyát a völgy távoli zugában. Kis rácsodálkozás után nekivágtunk, hogy oda is érjünk, előtte viszont még a Fajdas-hegy orma volt soron. Lehetne Fajdos is, de valakinek így tetszett jobban. A tetőn lévő turista pihenőtől nem mindennapi perspektívából, lefelé lehet lepillanatni a várra.

A vár környékén már jócskán zöldelt a medvehagyma. Rövid nézelődés után kikanyarodtunk a Királyszállás felé vezető ösvényre és magunk mögött hagytuk a Vár-völgyet. Medvehagyma lázálom Elértük a Burok-völgy bejáratát, és akkor az Ördög végre elunta felesége módszeres verését: eddig végig egyenletesen szemerkélt az eső a fátyolos napsütés ellenére, innentől kitisztult az ég.

Amit eddig elmulasztottunk, azt már bepótolni nem tudtuk, a Burok-völgy fokozottan védett terület, itt nem szabad medvehagymát szedni. Pedig itt még dúsabban zöldellnek. Inkább a kidőlt fák átmászásával voltunk elfoglalva, akadt belőlük jócskán. Na és kövekből is. A völgy sajátos mikroklímájának köszönhetően még így márciusban is átjött némi dzsungel hangulat. A konditerem méltó alternatívája ez a hely, olyan izomcsoportjaidat is felfedezheted, amikről nem is tudtál eddig.

Közeledett a völgy vége, és a táj is megváltozott. A mellékvölgyekből az áradások által behozott mészkő hordalék beterítette a völgyfeneket, kietlen űrbéli táj képét formálva. Aztán már kint jártunk Bakonykúti határában, és fejjel rohantunk a vesztünkbe. Vagyis inkább az inotai kohó ocsmány tornyainak.

Végül egy megváltó jobb kanyarral felkaptattunk A Hideg-völgy peremére, ahol végre Várpalota is feltűnt és az aranyló réteken ellovagoltunk a naplementében a vasparipához, amely hazaröpített minket.

A túrán 9 fő járta végig a közel 1000 méter szintel járó 36 km-t.