Ilyen volt a Dobogókői túránk
Szombati túránk , amely a hideg és dér ellenére is igen népszerű, negyven fős csapattal zajlott, a Pilis egyik legfelkapottabb helyszínére, a Dobogókőre vezetett, viszont olyan útvonalakon közelítettük meg, amelyik kiesnek a fő irányokból, sőt néhol teljesen jelzetlen szakaszokat derítettünk fel, közben pedig igen látványos helyszíneket kerestünk fel.
2020. január 19. 15:44 | CÍMKÉK: #Dobogókő #Szentléleki tető #Rám-hegy #Kőbabák #Árpádvár #

Szentléleki tetőn a Kettős-kereszt, a Szakó-nyereg és a közeli Árpád-vár maradványai, Rám hegyen a Ferenczy szikla (Na jó, azért ez népszerű hely), a Thirring-sziklák, Dobogókő alatt a Mária kegyhely, és lefele menet eltrappoltunk az elhagyott Shaolin falu mellett.

Kezdetben a hó helyett a köd tette téliessé a tájat, mely végigkísért a teljes túrán. Így kilátás sehol nem volt, viszont ez a nagy köddel és zúzmarával kevert fehérség is ritka arca a természetnek, érdemes megörökíteni.

A kevésbé járt utak ígéretét mindjárt az elején sikerült beváltani, ugyanis Pilisszentlélekről a Szentléleki tetőre vezető ösvényt egy szakaszon benőtte a szeder. Egyik túratársunk macsétát vett elő utat törni, de inkább valami láncfűrészre lett volna szükség. Végül egy kutya találta meg a jó kerülő utat.

Galériához klikk a képre!

A hegytetőről már jelzett úton jöttünk le, majd egy patakon átkelve jobbra kanyarodva másztunk fel a Szakó-nyeregbe.

Eredetileg itt tartottunk volna egy hosszabb tízórai szünetet de a társaság a hidegre való tekintettel inkább az Árpád-vár ormának leküzdésére szavazott. Valóban küzdős volt a meredek hegyoldalon kissé csúszós gyökereken és köveken elérni a hajdani erődítményt, amelyből mára már csak néhány fal maradványa látszik, illetve egy emléktábla.

Minden esetre érdemes volt felmászni, mert varázslatosan szép hely.

A Rám-szakadék fölötti területen a zöld négyzet jelzésen lépcsőztünk egy keveset, majd elértük a szívcsakra kapuját. Néhány méter innen a szikla, de nem csak távolságban hanem szintben is és elég jó meredek. Fent viszont tejföl köd és hideg szél fogadott, így a csoportkép elkészítése után hamar le is pöndörödtünk onnan.

A túra utolsó emelkedője következett, a Thirring-sziklák mellett emelkedtünk fel a Dobogókőre.

Itt kezdett csak recsegni a talpunk alatt az igazi hó. A büfében talpalattnyi hely se volt, így a teraszra kiszorulva fogyasztottuk el az ebédet.

Közeledett a naplemente így nyakunkba vettük az utolsó szakaszt és a maradék 6 km-t igen szép tempóban sétáltuk le a Kétbükkfa-nyereg érintésével.

A nap hőse egyértelműen a 6,5 éves Dorka, aki végig saját lábon gyalogolta végig a túrát, a végén lefele még versenyt is futott a jelzéseket számolva apjával. És persze a 3 kutya is klasszul bírta a körülményeket.